Info
Vakttelefonen er ment som en tjeneste for Verdal Kabel-TV sine kunder. Før du tar kontakt, merk deg følgende opplysninger.
Ved større feil/brudd som omfatter større deler av kommunen vil det bli lagt inn automatisk svarer på telefonen, da vi dessverre ikke har kapasitet til å svare alle telefoner ved større brudd.
Vakttelefonen er bemannet:
Mandag-Fredag kl 15.00-21.00
Lørdag-Søndag kl 10.00-19.00
Vakttelefonen er ment for følgende situasjoner
Kabelbrudd, uansett hvem eller hvordan det har skjedd.
Manglende signal på TV og-/eller internett, sjekk også om naboer er berørt.
Det er viktig at vakttelefonen blir benyttet KUN hvis det er nødvendig.
Henvendelser som omfatter e-post, dataproblemer og utstyr som ikke vi står ansvarlig for, skal tas i kontorets åpningstid.
Dersom dine tjenester hos oss er stengt grunnet manglende betaling, må dette ordnes i vår åpningstid.
Utbedring
Gjeldende kriterier for utkjøring og utbedring
Kabelbrudd som berører tre eller flere husstander.
Brudd som påvirker store deler av kommunen.
Hva kan du gjøre selv?
Sjekk følgende punkter før du ringer.
Se til at alle enheter levert av oss er tilkoblet både strøm og signalkabler.
Sjekk også at lamper lyser som de skal og at de ikke indikerer noe annet.
Restart av enheter
Restart av utstyr kan også være nødvendig. Trekk da ut strøm fra dekoder, hvis internett, trekk ut strømmen fra fibersentral/modem og router/annet.
Før nettverksutstyr startes opp igjen, pass på at fibersentral/modem startes først (dvs. den enheten som er koblet på fiber og coax fra veggen).
Noen ganger kan også mobile enheter være problemet og ikke selve nettverket. Restart derfor mobil, PC o.l. hvis problemet vedvarer.