FAQ

Altibox

Her finner du svar på spørsmål rundt Altibox. For spørsmål rundt konverteringer kan du se denne siden. Du kan også se oversikt på Mine Sider.

Våre tv-pakker inkluderer 50-100 poeng til bruk på valgfrie strømmetjenester og kanaler. I tillegg får du de mest populære kanalene, og kan fritt strømme NRK TV, NRK Super og filmtjenesten Godt Norsk.

For å vite mer om fiberbredbånd fra Altibox kan du lese mer på Altibox sine nettsider eller her.

T-We

Her finner du svar på spørsmål rundt T-We. Du kan også finne informasjon her. For endringer og oversikt av innhold kan du logge inn på Mine Sider.

Her kan du finne hjelp om dine Tv signal, eller bruksanvisning o.l for HD PVR dekoder. Har du problemer med dine TV signal bør du sjekke en del ting , før du tar kontakt med oss:

Digital TV:

  • Hvis du mister signalet på din digitale dekoder, må du sjekke at antennekabelen inn til digitalboksen er ok. Prøv å bytte. Dårlig antennekabel kan føre til at signalet på digitalboksen kan bli ustabillt.
  • Hvis boksen ikke er i bruk over lang tid, kan det hende du må ha ny oppdatering på kortet. Du kan få ny oppdatering ved å sende en SMS til 91505000, med meldingen AKTIVER kortnr  ( 11 siffer). Eventuellt ring telenor på tlf 91505000 for oppdatering.
  • Hvis det står intet signal eller lyser en rød trekant på din dekoder. Sjekk at du står på rett utgang på din TV. Det mest normale er at din TV står på HDMI1.
  • Andre problemer- ta direkte kontakt med oss.

Oversikt over innhold finner du her. Inkludert i din TV-pakke får du en liten basispakke og i tillegg 100 poeng som du kan bruke på de TV- og strømmetjenestene du selv ønsker. Innholdet kan du endre så ofte du vil - uten ekstra kostnad. Her finner du oversikt over innholdet du kan få i din underholdningspakke. Valgene gjør du på Mine sider.

Generelt

Her finner du svar på spørsmål rundt ditt kundeforhold hos oss.

Har du problemer med Internett er det flere ting du bør sjekke.

  • Kontroller at kabler til veggkontakt og modem er koblet riktig.
  • Lenge siden du restartet modem og router?
    Slå av og på alt utstyr (modem, router og PC). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen igjen.
  • Kontroller at vi leverer den hastigheten du betaler for. Ta en hastighetstest, bruk gjerne speedtest som du finner her. Pass på at du velger en server nær deg ved å sette på posisjonsinformasjon.

Er du helt uten nett, kan du sjekke dette:

  • Kontroller at kabler til veggkontakt og modem er koblet riktig.
    Oppdager du at kabelen har fått en knekk eller at det er en liten skade i kabelen må du ta kontakt med oss.
  • Lenge siden du restartet modem og router?
    Slå av og på alt utstyr (modem, router og PC). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen igjen.
  • Hvis du i utgangspunktet er koblet til det trådløse nettverket, prøv å koble datamaskinen direkte
    til modemet med nettverkskabel.
  • Lyser det i modem og eventuelt router. Sjekk at lampen "Online" eller "Cable" på modemet lyser fast.
    Blinker denne er det en indikator på at noe er feil. Er du fortsatt uten nett? Ta kontakt med oss på 740 76 940

Våre kunder kan selv velge hvilken faktura periode de ønsker. Vi fakturerer hver måned, kvartal, 1/2 år eller pr år.

Avtalegiro

Ønsker du å unngå fakturagebyr, anbefaler vi deg å inngå avtalegiro.

Se mer info her.

E-Post Faktura:
Ønsker du å få tilsendt faktura på mail er ikke det noe problem.
Fyll ut skjema og du får faktura på mail.

E-POST FAKTURA SKJEMA

Ny fakturaadresse

Ønsker du ny fakturaadresse? Meld fra om endringer.

Skal du flytte, eller si opp ditt abonnement er oppsigelsestiden inneværende måned pluss en måned.
Modem må leveres vårt kontor.

Interessert?

Med TV og bredbånd fra Verdal Kabel TV er du sikret den beste brukeropplevelsen. Rettet mot fremtiden tilbyr vi det beste av digital TV og fiberbredbånd.