Info

Vakttelefonen er ment som en tjeneste for Verdal Kabel-TV sine kunder. Før du tar kontakt, merk deg følgende opplysninger.

Ved større feil/brudd som omfatter større deler av kommunen vil det bli lagt inn automatisk svarer på telefonen.

Vakttelefonen er bemannet:

Mandag-Fredag kl 16.00-21.00
Lørdag-Søndag kl 10.00-19.00

740 76 940

Ring oss ved følgende situasjoner

Det er viktig at vakttelefonen blir benyttet KUN hvis det er nødvendig. Problemer som omfatter e-post, dataproblemer og utstyr som ikke vi står ansvarlig for, må man vente til kontoret åpner. 

Kabelbrudd, uansett hvem eller hvordan det har skjedd.
Manglende signal på TV og-/eller internett, sjekk også om naboer er berørt.

 

Mange ringer også hvis tjenestene er blitt steng grunnet uteblitt betaling av faktura. Dette ordnes også på kontoret.

Utbedring

Gjeldende kriterier for utkjøring og utbedring

Kabelbrudd som berører tre eller flere husstander.
Brudd som påvirker store deler av kommunen.

Hva kan du gjøre selv?

Sjekk følgende punkter før du ringer.

Se til at alle enheter levert av oss er tilkoblet både strøm og signalkabler.
Sjekk også at lamper lyser som de skal og at de ikke indikerer noe annet.

 

Restart av enheter

Restart av utstyr kan også være nødvendig. Trekk da ut strøm fra dekoder, hvis internett, trekk ut strømmen fra fibersentral/modem og router/annet.

Før nettverksutstyr startes opp igjen, pass på at fibersentral/modem startes først (dvs. den enheten som er koblet på fiber og coax fra veggen).

Noen ganger kan også mobile enheter være problemet og ikke selve nettverket. Restart derfor mobil, PC o.l. hvis problemet vedvarer.