Skader etter uvær onsdag kveld

Dato

28.05.2025

Sted

Verdal sentrum

Utbedret

Utstyr må byttes

Informasjon

Oppdatering 29/05 kl 20.00

Vi klarte i dag å ta imot og bytte alt av utstyr som ble levert inn hos oss.
Vi ser for oss at de siste 30 % kommer i morgen, så da skal vi klare å bytte de også.

Flere kunder har også fått skade på sin TV dekoder.
Dette er utstyr som tilhører Telenor, og vi har ingen slike på lager.
Så her må du som kunde ta direkte kontakt med Telenor på telefon 915 09000,
så hjelper de deg videre med dette.

Noen kunder har også fått skade på innvendige kabelnett og vegg kontakt.
Dette har vi ikke sjans til å reparere før helgen, så de som har slike skader/feil, må vente til neste uke, og få en avtale med en montør som kan komme og reparere de skadene.

-VKTV-

 

Onsdag 28/05 kl 22.00
Kraftig uvær, med lyn og torden onsdag kveld.

Kveldens uvær har forårsaket mye skade på elektrisk utstyr som internett modem, hjemme sentraler, trådløse routere og strømforsyninger i Verdal sentrum.

Flere steder har lynet slått ned og mange har mistet internett/tv signalet.
Vi har ikke full oversikt enda, men det kan se ut som om det er over 100 kunder som har fått ødelagt modem i sentrum.

Hvis du ikke har signal, ber vi om at du sjekker om det lyser på ditt modem eller trådløse router.
Hvis det ikke lyser, så er det blitt defekt.

Er ditt modem defekt så må det byttes.
Vi trenger tid til å konfigurere nye modem, og vi ønsker at du gir oss beskjed hvis det ikke lyser i ditt modem.

Du kan plukke ned ditt modem og strømforsyning og ta det med til vårt kontor.
Dette kan leveres inn torsdag 29/05 i tidsrommet 12-14.

På grunn av stor pågang har vi ikke kapasitet til å dra hjem til deg for å bytte modem.
Så dette må utleveres på vårt kontor.

-VKTV-