OFTE STILTE SPØRSMÅL
Her kan du finne hjelp om dine Tv signal, eller bruksanvisning o.l for HD PVR dekoder. Har du problemer med dine TV signal bør du sjekke en del ting , før du tar kontakt med oss:
Digital TV:
- Hvis du mister signalet på din digitale dekoder, må du sjekke at antennekabelen inn til digitalboksen er ok. Prøv å bytte. Dårlig antennekabel kan føre til at signalet på digitalboksen kan bli ustabillt.
- Hvis boksen ikke er i bruk over lang tid, kan det hende du må ha ny oppdatering på kortet. Du kan få ny oppdatering ved å sende en SMS til 91505000, med meldingen AKTIVER kortnr ( 11 siffer). Eventuellt ring telenor på tlf 91509000 for oppdatering.
- Hvis det står intet signal eller lyser en rød trekant på din dekoder. Sjekk at du står på rett utgang på din TV. Det mest normale er at din TV står på HDMI1.
- Andre problemer- ta direkte kontakt med oss.
Her er noen linker som også kan være til hjelp:
Hvordan endrer jeg kanaler i Grunnpakken?
Logg inn på Min side og velg kanaler du vil ha i valgfri del av grunnpakken. Du kan velge opptil 15 kanaler. Kanalene vil bli tilgjengelige etter kort tid på TV'en etter at du har endret kanalene.
Har du problemer med Internett er det flere ting du bør sjekke.
- Kontroller at kabler til veggkontakt og modem er koblet riktig.
- Lenge siden du restartet modem og router?
Slå av og på alt utstyr (modem, router og PC). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen igjen. - Kontroller at vi leverer den hastigheten du betaler for. Ta en hastighetstest, bruk gjerne speedtest som du finner HER. Pass på at du velger en server nær deg ved å sette på posisjonsinformasjon.
- Ofte er problemer med tregt/ustabilt nettverk relatert til trådløst nettverk. Les mer om hvordan du forbedrer ditt trådløse nettverk HER.
Er du helt uten nett, kan du sjekke dette:
- Kontroller at kabler til veggkontakt og modem er koblet riktig.
Oppdager du at kabelen har fått en knekk eller at det er en liten skade i kabelen må du ta kontakt med oss. - Lenge siden du restartet modem og router?
Slå av og på alt utstyr (modem, router og PC). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen igjen. - Hvis du i utgangspunktet er koblet til det trådløse nettverket, prøv å koble datamaskinen direkte
til modemet med nettverkskabel. - Lyser det i modem og eventuelt router. Sjekk at lampen "Online" eller "Cable" på modemet lyser fast.
Blinker denne er det en indikator på at noe er feil.Er du fortsatt uten nett? Ta kontakt med oss på 740 76 940
Våre kunder kan selv velge hvilken faktura periode de ønsker. Vi fakturerer hver måned, kvartal, 1/2 år eller pr år.
Avtalegiro
Ønsker du å unngå fakturagebyr, anbefaler vi deg å inngå avtalegiro.
Last ned avtalegiro skjema her
E-Post Faktura:
Ønsker du å få tilsendt faktura på mail er ikke det noe problem.
Fyll ut skjema og du får faktura på mail.
E-POST FAKTURA SKJEMA
Ny fakturaadresse
Ønsker du ny fakturaadresse? Gå til skjema for endring her.
Skal du flytte, eller si opp ditt abonnement er oppsigelsestiden inneværende måned pluss en måned.
Modem må leveres vårt kontor.
Se også: Prisliste
Ønsker du å bli kunde?
Med TV og bredbånd fra Verdal Kabel TV er du sikret den beste brukeropplevelsen. Grunnpakke med stor valgfrihet og bredbånd via vårt fibernett gir deg de beste brukeropplevelsene. Vi er din lokale leverandør, og vi er Best på service.