Informasjon om TV 2-kanalene

Oppdatert 6. januar 2022

Tross omfattende forhandlinger har ikke Telenor og TV 2 blitt enige om en ny avtale, og vi står fortsatt uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over kundene våre. Nå er det mange som begynner å bli utålmodige, og det forstår vi godt.

Telenor er villig til å betale betydelig mer til TV 2 enn tidligere, for en langsiktig avtale som gir merverdi til kundene og støtter opp om TV 2s økte innholdskostnader. Selv om vi har tilbudt opp til totalt 70% mer enn det vi har betalt TV 2 tidligere, har TV 2 fortsatt ikke akseptert våre tilbud. Vi ønsker en langsiktig avtale med TV 2 som favner alle kanaler og strømmetjenesten TV 2 Play, men ser det tar for lang tid å bli enige på alle punkter og at det er uholdbart at kundene skal bli rammet i så lang tid.

Vi har derfor nylig sendt et tilbud til TV 2, der vi tilbyr å betale betydelig mer for TV 2s hovedkanal og Nyhetskanalen, slik at kundene kan se disse kanalene samtidig som vi forhandler om en langsiktig avtale. TV 2 har dessverre fortsatt ikke akseptert noen av våre tilbud. Vi fortsetter dialogen med TV 2 for å finne en løsning.

 

 

Brudd i forhandlinger mellom Telenor og TV2.

Tross langvarige forhandlinger har Telenor dessverre ikke kommet til enighet med TV 2 om en ny avtale.
Inntil en ny avtale er på plass kan vi ikke sende TV 2s kanaler.

Foreløpig har vi ikke mer informasjon enn det Telenor sender ut:

Kjære kunde,

Vi vet at flere ønsker en oppdatering av situasjonen i forhandlingene mellom TV 2 og Telenor. Vi har jevnlig dialog med TV 2, og vil fortsette å jobbe for å finne en løsning. Det er svært beklagelig at denne situasjonen går ut over deg som kunde, og vi håper å komme til enighet så fort som mulig.

Telenor har gått til forhandlinger med vilje til å investere langt mer i TV 2s innhold enn det vi gjør i dag. Vi ønsker å distribuere kanalene og strømmetjenestene bredt og godt synlig, slik at du skal ha tilgang til det innholdet du ønsker å se, akkurat når og hvor du ønsker å se det. Det gjør vi fordi både kundene og Telenor setter stor pris på godt norsk innhold.

Kompensasjon
I mellomtiden vil vi minne om vår kompensasjonsløsning. Du har blant annet tilgang til 60 ekstra poeng, slik at du kan velge mer og nytt innhold inn i TV-pakken. Du finner et stort utvalg av TV-kanaler og strømmetjenester, og velger det som passer for deg. Mer informasjon finner du på telenor.no/tv2.

I tillegg ligger det et knippe ferske leiefilmer tilgjengelig på T-We-portalen under Telenor Spanderer.

Når vi har ny status om situasjonen, vil vi informere om dette. Tusen takk for tålmodigheten.